24. apr. 2011

Ikke bare en, men to blogger om nye barne- og ungdombøker

Jeg leser fryktelig lite faglige blogger, men noen få blogger får jeg likevel med meg. Blogger som ikke nødvendigvis er skrevet for å være tungt faglige, men som gir oss som er opptatt av ny barne- og ungdomslitteratur artige leseropplevelser og bokkunskap som vi ellers ikke hadde hatt tid til å tilegne oss selv.

Jeg svinger ofte innom elislesebabbel - hun er gammel barne- og ungdomsbibliotekar fra Deichman i Oslo, men jobber nå på Norsk lyd- og blindeskriftbibliotek . (Det er vel lov til å si gammel, som i "har jobbet som barne- og ungdomsbibliotekar i mange år"?).

Maris mørke hjørne er også verd et besøk. Hun leser også mye voksenlitteratur, engelske barnebøker som ikke er oversatt enda og tegneserier.

Jeg leser mye, men stort sett har jeg bare tid til de norske barne og ungdomsbøkene. Derfor er det artig å lese kollegaers blogger. Særlig de som leser mye annet enn meg er det artig å følge. Og om de har lest den samme boka som meg er det jo spennende å lese deres mening!

3 kommentarer:

  1. Nå traff du bedre mht presentasjon av andre blogger. Jeg likte meg godt hos både Eli og i Maris mørke hjørne om bøker og "aggressive korsstingsbroderier". Avslører bloggenes utseende/layout at det kanskje er en generasjon mellom damene?

    SvarSlett
  2. Oi, der var det en bokblogg jeg ikke kjente gitt! Takker for den! *lagrer Maris mørke hjørne*

    Funker Elis lesebabbel ok for tida? Jeg var mye innom der før, men så bynte det å skje noe som fikk IE til å henge seg hver gang... Har av naturlige grunner ikke tort å prøve i Opera i tilf det skulle være noe "skummelt" på gang, er litt pysete når det gjelder min egen maskin.

    SvarSlett
  3. Flodo: Har ikke vært ute for noe tull på elislesebabbel, men jeg bruker ikke Opera eller IE så det er kanskje der det ligger?

    SvarSlett